ДВРЗ Design Days 2024 Новий сезон. Нова історія.
З 22 по 25 серпня столицю охоплять дні сучасного українського дизайну. Особлива подія для Києва та, для всієї України. Адже ця дослідна та просвітницька платформа, ДВРЗ Design Days, налаштована на сприяння розвитку промислового дизайну та підтримку саме українських виробників.
«Нині», або англійською «NOW», є темою другого сезону ДВРЗ Design Days. Ця тема закликає побачити сьогодення нашої країни крізь призму об'єктів мистецтва та дизайну. Відчути, яка Україна нині.
Лариса Цибіна, дослідниця дизайну та ідеологиня ДВРЗ Design Days, безумовно надихає своїм баченням:
«Тема НИНІ/NOW запрошує кожного дослідити характер українського дизайну через об’єкти, які є своєрідними маркерами сьогодення. Вони розкривають історію про місце та час, в які були створені. Ми усвідомлюємо, що дизайн має потужний потенціал змінювати світ на краще і відчуваємо відповідальність перед землею у нас під ногами і людьми, які живуть поруч. Демонструючи інноваційні та творчі підходи в дизайні, ми постійно відповідаємо на питання: «Хто ми є?», «Які ми є?», «Де ми зараз знаходимось?» та намагаємось зазирнути на кілька кроків уперед, попри трагічні виклики нашого часу».
Як не підставити плече одне одному, не підтримати своїх людей, особливо сьогодні. І це — не питання, а впевнена відповідь. Тож, цiлком зрозуміла і прийнятна місія платформи — поширювати своє серед своїх, або принцип local2local.
«В українській інтерпретації цей принцип звучить як «свій до свого по своє». Його суть — нагадати українцям про важливість підтримувати, споживати українські бренди. Ті бренди, які, можливо, до цього часу залишались поза їхньою увагою, але які не поступаються європейським аналогам, а здебільшого навіть перевершують їх. Зараз принцип local2local активно формується у світі. Так, наприклад, скандинави, італійці, французи купують своє, іноді недосконале, але своє. Це залучає інвестиційні кошти для дизайн-індустрії всередині країни. Тож ми прагнемо, щоб цей тренд був проявлений і підсилений в Україні», — розповідає Роман Михайлов, співорганізатор ДВРЗ Design Days.
Промисловий дизайн — це процес створення та розробки продукції, яка буде виготовлятися серійно, у промислових масштабах. Крім естетики, має значення функціональність, ергономіка, технології, матеріали та інше. Враховуючи потреби користувачів, тенденції ринку та екологічні аспекти, дизайнери в цій сфері намагаються зробити вироби зручними, привабливими та економічно вигідними. Промисловий дизайн охоплює широкий спектр товарів — від побутової техніки до автомобілів та меблів. Іншими словами, це предмети, які навколо нас, які є частиною нашого життя та побуту.
Тенденція local to local — це коли місцеві виробники створюють предмети для місцевих споживачів. А місцеві покупці віддають перевагу місцевому, національному продукту. У такий спосіб свої підтримують своїх. Організатори ДВРЗ прагнуть створити умови для того, щоб український дизайн з’являвся у кожній оселі.
Використання промислової зони для проведення заходу — новий формат для України. Але саме міжнародний досвід підштовхнув до такого рішення. У світі доволі популярним є, коли події відбуваються на неординарних локаціях, зокрема й промислових.
ДВРЗ Design Days свідомо відмовляється від стандартних історій великих виставкових центрів. Особливе місце створює особливу атмосферність.
Промислова локація наповнюється живою творчою енергією. Масивні предмети інтер'єру привабливо контрастують із витонченими арт об'єктами. Візуальний розрив шаблонів підкреслює характерні форми, текстури та кольори дизайнерських виробів.
Організатори разом із кураторами та експертами обмірковують найкраще розташування для всіх учасників, щоб кожна експозиція мала якомога привабливіший вигляд у контексті локації. Завдяки продуманому розміщенню відвідувачі ДВРЗ Design Days отримають нове естетичне враження — як від окремих об’єктів, так і від загальної картинки на локаціях.
Перший сезон ДВРЗ Design Days відбувся у промзоні Києва, на території виробничої майстерні Кассоне та галереї Panoptikum Collections. Здобувши шалений успіх минулого року, другий сезон цьогорiч розгортається масштабніше, починаючи з кількості фізичних локацій. Замість однієї буде чотири.
Основні події відбуватимуться на двох виставкових просторах. Галерея Panoptikum на ДВРЗ представляє функціональне та візуальне мистецтво, дизайн-арт, міську скульптуру та кінетичні об'єкти, а також унікальні лімітовані колекції.
КультМотив на Подолі. Ця історична, неймовірно атмосферна частина міста ідеально підходить для презентації предметів із секції промислового дизайну, крафту та декору.
Ще дві просвітні локації присвячені дослідженню українського дизайну. Простір BUDZIRKA на Куренівці, де працюватиме лекторій та відкриється перша Бібліотека українських матеріалів. АГРОМАТ у Святошинському районі запрошує відвідати дизайн-дискусії. А напередодні відкриття платформи саме тут відбудеться конференція «Як дизайн допомагає змінювати світ на краще».
Для цьогорічної події організатори ДВРЗ Design Days запросили міжнародних експертів. Спеціальною гостею заходу стане Еліс Роусторн — британська журналістка, дослідниця, яка займається вивченням розвитку дизайну у світі.
Жан-Франсуа Деклерк, бельгійський галерист, колекціонер, куратор багатьох виставкових майданчиків у світі, зокрема у Парижі, Мілані, Брюсселі та інших містах. Він візьме під своє крило функціональне мистецтво у промисловій зоні ДВРЗ.
Новий напрям «Крафт-декор» буде під керівництвом української архітекторки, художниці, мисткині Ліни Федоренко. Крафт-декор — важливий складник для розвитку сучасного українського дизайну, тому ДВРЗ Design Days звертає на нього увагу вже в цьому сезоні.
Не менш цікавий напрям «Промисловий дизайн» очолить Катерина Соколова, українська дизайнерка, засновниця та бренд-менеджерка NOOM. Її великий досвід на міжнародних виставках дасть можливість професійно організувати простір у КультМотиві.
Спільні ідеї — добрий фундамент для плідної співпраці. ZAVOD також бачить свою місію в сприянні розвитку українського дизайну та його популяризації у світі. Тож, щиро поділяючи ідеї та наміри ДВРЗ Design Days, цьогоріч ZAVOD стає не лише учасником, а й активним партнером заходу.
Минулого року ZAVOD представив новий власний годинниковий бренд REAL TIME. Головним дизайнером цього проєкту став Aleksej Iskos, данський дизайнер українського походження.
Цього року ZAVOD представляє новий годинник Gamlet. Він був створений на основі першого українського дизайнерського годинника RIDER1991, який транслює ідею про вільний рух, та є вдалою співпрацею годинникарів ZAVODа i українських дизайнерів Назара Мальця та Романа Гев'юка. Розповідь про вільний рух продовжує новий спільний благодійний проєкт, зі стріт-арт художником Гамлетом Зіньківським, де «Час чує нас».
Крім традиційної, виставкової участі у ДВРЗ платформі, ZAVOD стає ще й організатором POP-UP STORE. Метою є створити такий торговий простір для відвідувачів, де вони могли б не тільки подивитися, але й купити вироби українських брендів.
До речі, POP-UP STORE або Поп-ап магазин — це тимчасовий торговий простір, який зазвичай використовується під спеціальну подію чи свято. Для тестування певної локації чи ТРЦ перед відкриттям повноцінної торгової точки, для презентації нової колекції чи лінійки товарів, або ж заради підвищення обізнаності про бренд та його продукцію.
Навіть гучні бренди не цураються Поп-ап магазинів. Наприклад, IKEA, Dolce & Gabbana, Nike, Louis Vuitton та інші. Вони демонструють дотепне використання такого мобільно-креативного інструменту. Тож, Поп-ап Стори крокують світом та завжди привертають увагу людей.
Ідея POP-UP STORE реалізується двома напрямами — офлайн та онлайн.
Офлайн POP-UP STORE працюватиме 4 дні на локації КультМотив, під час ДВРЗ Design Days з 22 серпня по 26 серпня. Також, офлайн POP-UP STORE буде розташовано безпосередньо у ZAVODському концепт-сторi, що знаходиться у центрі Києва, на Рейтарській 35Б, який разом з онлайн поп-ап стором буде працювати цілий місяць до 26 вересня.
Онлайн POP-UP STORE — це спеціальний розділ на сайті ZAVODу, який запропонує відвідувачам ознайомитися та купити вироби окремих українських брендів, що були представлені на ДВРЗ Design Days 2024.
Бренди-учасники POP-UP STORE: AMAZE, FOST, Litvinenko design, SKLO, YourFoRest, Kint, Anumo, Propro, VMIST, PlusObject і звісно, всі годинникові бренди ZAVOD WATCHES.
Ольга Кучмєєва, співзасновниця ZAVODу, впевнена: «Співпраця з ДВРЗ Design Days — це можливість взаємодії та обміну ідеями щодо спільного сприяння розвитку українського дизайну. Ми прагнемо не лише презентувати продукт, а й показати людей, які стоять за цими виробами, їхню пристрасть та майстерність».
ДВРЗ — Дарницький ВагоноРемонтний Завод, який подарував свою назву промисловому району Києва. І завод, і район певно мають свою історію, але зараз йдеться не про минуле. ДВРЗ Design Days пише нову сторінку в історії українського дизайну. Долучаємось та підтримуємо своїх НИНІ.
Детальніше про ДВРЗ Design Days 2024 в інстаграмі та на сайті події.
Оглянути та придбати вироби українських дизайнерів можна в поп-ап сторі ДВРЗ Design Days 2024 на ZAVOD
Leave a Comment