Про матеріали для оправ, про лінзи для сонцезахисних окулярів, про сталий розвиток. Разом з бельгійським брендом КOMONO відповідаємо на всі питання.


З чого складається оновлений ацетат? Оновлений ацетат складається з 50% комбінованого біоматеріалу на основі деревної целюлози. Сертифікований перероблений вміст має 27,3% та пластифікатору належать 22,7%. Цей переважно натуральний матеріал є гіпоалергенним. Він також досить легкий, міцний та стійкий до пошкоджень. Майже всі сонцезахисні окуляри KOMONO колекцій 2024 року зроблено саме з оновленого ацетату або з біопластику Arkema.


Біополіамід Arkema G850 та Rilsan G850 від компанії Arkema є одним і тим же матеріалом? Так, Rilsan є торговою маркою, під якою компанія Arkema випускає свої біополіаміди, включаючи Arkema G850. Загалом, Rilsan G850 — це високоякісний матеріал з важливими властивостями міцності, стійкості та екологічності, що робить його популярним для різноманітних застосувань у промисловості та інших галузях. Не дивно, що екологічно орієнтований бренд KOMONO використовує саме цей матеріал.




Arkema — це бельгійська компанія? Ні. Це французька компанія, яка спеціалізується на виробництві хімічних продуктів для різних галузей промисловості, таких як автомобільна, будівельна, електронна та інші. Компанія випускає пластмаси, спеціальні хімічні продукти, адгезиви, краски та покриття. Постійні інноваційні розробки, дотримання принципів сталого розвитку, висока якість та екологічність зробили Arkema компанією, якій довіряють та яку обирають.


Чим відрізняється біонейлон від біопластика? Біонейлон — це конкретний різновид біопластику з певною формулою, біологічний аналог звичайного нейлону. Біопластики — це загальна категорія матеріалів, до якої входять різноманітні біополімери, включаючи біонейлон. Біо — означає присутність у матеріалі природного компонента, який зазвичай коливається в межах від 45 до 85 відсотків.


Чи можна виділити головну відмінність біопластику від еко-ацетату? Крім назви та конкретної структури, такою відмінністю можна назвати сировину. Адже біопластик отримують з рицинових бобів, а еко-ацетат — з деревної целюлози. Втім, біопластик та еко-ацетат мають багато спільного. Їх можна сміливо ставити по один бік щодо синтетичних полімерів, які виробляються на основі викопних палив і практично не розкладаються у природних умовах. Завдяки своїй натуральній складовій, біопластик та еко-ацетат досить легко розкладаються, якщо вже залишають коло використання. Проте, відновлення та переробка завжди продовжують життя цих матеріалів.




Чи справді оправа з переробленого ацетату буде абсолютно чорною? Це дійсно так. Усі шматочки від виробництва кольорових оправ ретельно збирають для подальшої переробки. До речі, однією з переваг ацетату є те, що в процесі повторної обробки матеріал зберігає всі якості та характеристики. За допомогою природних пігментів перероблений ацетат забарвлюють у ідеальний чорний колір. Отже, всі по-справжньому чорні оправи KOMONO зроблені з переробленого ацетату.




Невже не існує чорних оправ KOMONO з біопластику? Звiсно, вони існують. Якщо взяти певну колекцію сонцезахисних окулярів з біопластику, то серед різних кольорів можна зустріти й оправи чорного кольору. Наприклад, глянсова модель Grace Black Glossy, або матова Celeste Carbon.




Але серед ацетатних оправ — тільки позначка переробленого ацетату гарантує 100% чорний колір. Якщо в характеристиках оправи немає такої позначки, варто придивитися уважніше. Модель, яка видалася на перший погляд чорною, насправді може виявитися темною з відтінками та переливами якогось кольору. Яскравий приклад — сонцезахисні окуляри Jeff Black Iris. Оправа Jeff зроблена з оновленого ацетату. Black Iris — домінуючий темний тон, насичений фіолетовим оксамитом квітучих ірисів.




З чого зроблено металеві елементи ацетатних оправ? Здебільшого з нержавіючої сталі. Кріплення дужок, утримувачі носоупорів та інші металеві елементи виробляються з нержавіючої сталі.


Не кажучи вже про дизайнерське рішення змішування матеріалів, зокрема еко-ацетату та нержавіючої сталі. Металеві дужки з ацетатними кінчиками. Армовані дужки чи практично вся оправа. Тоді модель має немов сталевий скелет усередині. Комбіновані оправи, наприклад колекція Mixed Matter, по-своєму цікаві та привабливі. Плюс збільшується міцність та зносостійкість таких моделей.




Якщо не сталь, тоді — титан. Колекція оправ Titanium Tide вдало поєднує мінімалізм із чудовими властивостями найкращого японського титану. Ідеальна гармонія легкості та неперевершеної довговічності. Перлинно-золотий Val Pearl White Gold — яскравий представник титанової колекції. До речі, навіть трикутні затискні носоупори цієї моделі зроблені також із титану.




Яка з металевих оправ легша — титанова чи сталева? Безперечно, титанова. Сталь теж дозволяє створювати дуже тонкі та легкі моделі, зберігаючи високі показники міцності. Але титанові оправи завжди виграють цю уявну битву за надлегку вагу.


Титан має чудове співвідношення міцності до ваги. При вимірі титан наполовину щільніший від сталі, при цьому значно легше нержавіючої сталі. Тож титанові оправи виходять легкими, немов пір'їнки, але залишаються міцнішими за сталеві моделі. Титан має також виняткову гнучкість. Забезпечуючи збереження форми, дозволяє регулювати оправу без зайвих зусиль.


Які лінзи KOMONO використовує для сонцезахисних окулярів? Поляризаційні лінзи TAC, з триацетату целюлози, та полікарбонатні лінзи — найпоширеніші з усіх. Також можна зустріти полімерні лінзи CR-39 та лінзи Barberini. Усі вони мають захист UV400. Це найвищий рівень захисту від агресивного ультрафіолету із довжиною хвилі до 400 нм. Такі лінзи відфільтровують 100% УФ-променів та максимально захищають очі.




У чому перевага поляризаційних лінз? Такі лінзи мають поляризаційний шар, який ефективно блокує відблиски світла від плоскої та гладкої поверхні. Це значно знижує напругу на очі та зменшує відчуття дискомфорту. Підвищує контрастність та чіткість, покращує якість зображення та сприйняття кольорів.


Такий ефект поляризаційних лінз може бути особливо корисним для водіїв. Переможно долаючи відблиски сонця та втому очей, окуляри-полярики надають впевненості та сприяють стабільно швидкій реакції на будь-що в дорозі.


Що особливого у лінз Barberini? Для виготовлення цих лінз використовувалося якісне та екологічне мінеральне скло Platinum GlassTM з Німеччини. Зверху лінзи отримали олеофобну та гідрофобну обробки для запобігання відбитків пальців, подряпин і слідів бруду. Лінзи забезпечують найкращий захист від ультрафіолету та відбитого світла.




Як саме бренд ставиться до ідеї сталого розвитку? KOMONO — схиблений на цьому, у доброму розумінні. Екологічність та дбайливе ставлення до ресурсів планети, сталий розвиток та позитивний вплив на людей. Це не просто слова чи модний тренд для KOMONO. Швидше, це вже спосіб життя та невід'ємна частина бренду. А ще це рішуча програма дій, яка торкається всіх етапів — від вибору матеріалів до створення дизайну, від транспорту до пакування готового продукту. Від колекції до колекції бренд впевненою крокує шляхом цієї програми, набираючи обертів.




Ведеться підрахунок процентів використовуваного викопного палива та викиду вуглекислого газу. Ці показники треба знижувати, а в ідеалі навіть зводити до нуля. Якщо зниження неможливе, тоді шукають доступні способи компенсації. Наприклад, KOMONO використовує перероблену сталь, що знижує викиди CO2 десь на 58%. Або віддає перевагу залізничному транспорту чи удосконалює логістику постачання морськими шляхами, що також зменшує шкідливі викиди.




Повністю відмовляється від одноразового пластику, а з переробленого пластику створює чохли для оправ або Nato ремінці для годинникiв. Вибирає матеріали, які не втрачають своїх високих якостей при повторному використанні у виробництві. Або матеріали з високим рівнем натурального компонента, що дозволяє їм згодом легко біорозкладатися за нормальних умов і без шкоди для природи.


Що означає слоган бренду? "Приходь як є" або "come as you are" — це слоган бренду, що означає спрямованість на розкриття яскравої індивідуальності кожної окремої людини. KOMONO радо запрошує — приходь як є та знайди щось своє, унікальне та неповторне у хвилi сучасного дизайну із самого серця Антверпена.


Скільки країн охоплює бренд? Колись KOMONO почався зі спільних ідей двох друзів сноубордистів, Антона Янссенса та Рафа Маєса. Зараз їхній бренд є у більш ніж 80 країнах світу, включаючи Україну.


Чи дійсно ZAVOD є офіційним представником бренду KOMONO в Україні? Так. А це, безумовно, гарантує оригінальність товарів та якість сервісу за справедливою ціною.


Охоче чекаємо на вас у нашому концепт-сторi на Рейтарській 35Б, що у Києві. Замовити чи купити KOMONO можна також онлайн на сайті ZAVODу.