Менше, але краще це не просто висловлювання легендарного майстра, який залишив значний слід в історії та в промисловому дизайні 20 століття, Дітера Рамса. Це суть його філософії дизайну, що містить у собі цілу епоху особливого естетизму та мінімалістичності.


Сьогодні, мабуть, кожна людина у цивілізованому світі знає, що таке Braun. Це німецький виробник споживчих та побутових електровиробів зі своїм особливим стилем у всьому. Ми всі знаємо електробритви, праски, електрочайники та м'ясорубки Braun, прилади для догляду за волоссям, епілятори та електричні зубні щітки, а також купу інших корисних у побуті дрібниць. Але мало хто знає, з чого все починалося і що це дало людству в цілому.


Компанію Braun створив у 1921 році минулого століття німецький інженер-механік та талановитий підприємець Макс Браун. Все почалося з невеликої крамнички у Франкфурті-на-Майні, але вже в 1923 Макс почав своє виробництво деталей для радіоприймачів, а до 1929  Braun вже повністю виробляв радіоприймачі та підсилювачі, ставши ще до Другої Світової Війни найбільшим виробником у Європі, що об'єднав у єдине ціле радіо і програвач, прославився своєю знаменитою серією SK.



У 1950 році BRAUN винайшов і запустив у виробництво першу електричну бритву, легендарну S50. Дизайн бритви був розроблений ще у 1938 році, але війна завадила втілити ці задуми у життя. В основі принципу дії цієї моделі лежить вібруючий блок для гоління з тонкою, але міцною сталевою сітковою системою. Цей принцип використовується у бритвах Braun і сьогодні.


Відразу після запуску S50 у листопаді 1951 року раптово вмирає Макс Браун. Компанію довелося взяти на себе двом синам Макса – 26-річному Артуру та 30-річному Ервіну. З того часу починається нова епоха в історії BRAUN, яка, крім відкриття нових імен у дизайні, унікальних винаходів та особливого стилю, дала світові ще й розуміння корпоративної ідентифікації ще задовго до того, як цей термін взагалі був придуманий. Вже в 1951 році брати Braun запустили внутрішній журнал для співробітників, незабаром зовсім по-новаторськи відкрили «Центр здоров'я Браун» (Braun Health Cen), а також сучасний кафетерій, який з тих пір і до цього дня пропонує високоякісні, корисні та поживні страви для свого персоналу та гостей.


Відправною точкою для побудови нової Концепції компанії послужила прогресивна гуманна оцінка потенційного покупця та користувача товарів і послуг у сучасному світі – це розумна і відкрита світові людина, яка здатна оцінити ненав'язливі речі, що залишають їй достатньо свободи для особистої самореалізації. Після знаменного виступу дизайнера Вільгельм Вагенфельда (Wilhelm Wagenfeld) на тему промислового дизайну та відповідальності підприємця, Ервін Браун настільки утвердився у своїх припущеннях, що одразу доручив Вагенфельду створення внутрішнього бюро проектування Braun. У пошуках нових дизайнерів, брати Браун у 1954 році звернулися до викладачів новоствореної школи дизайну Hochschule Fuer Gestaltung в Ульмі, в основі вчення яких лежали розробки та принципи знаменитого руху початку 20 століття Bauhaus, розформованого нацистами у 1933 році. Ось із викладацького складу цієї школи і найняли групу проектувальників, у складі якої працював молодий тоді Дітер Рамс.


Наймання на роботу 23-річного Дітера Рамса в 1955 році мало далекосяжні наслідки не тільки для Braun, але і для розвитку дизайнерської думки в цілому. Рамс розпочав як дизайнер інтер'єрів, він проектував архітектурне оформлення різноманітних виставкових комплексів та офісів. Але незабаром Рамс став ядром власного конструкторського відділу Braun, пропрацювавши провідним дизайнером Braun та головою його дизайнерського відділу з 1962 до 1995 року. Поступово новий самобутній стиль Дітера Рамса в дизайні поширився не тільки на всю лінійку продуктів бренду, але і на його філософію та інструменти комунікацій: від канцелярського приладдя та інструкцій із застосування до реклами та принципів поведінки. Це, власне, і послужило початком формування унікальної корпоративної культури та ідентичності Braun задовго до того, як вона була взагалі придумана у бізнесі, маркетингу та комунікаціях.


Продовжимо ваше знайомство з брендом та дизайнером у наступній статті, а зараз годинник BRAUN можна поміряти та купити у нас у магазині, або зробити замовлення на сайті.